February 20, 2011

bek punya journey .

Assalamualaikum . (:

Perjalanan bermula . .

Malam jumaat , awal sungguh aku tido . sebelum jam 9 malam aku dh terbuai mimpi . ahaha .
Bkn sebab excited mau g kk esok ny , tp telampau penat . ahaha

Oke . kita teruskan lagi .

Hari sabtu, di sebab kan semua tiket feri gan bus aku dh book awal jadi aku sengaja melambatkan diri aku untuk g ke terminal . sekali sampai jam 7.20 pagi . Feri bertolak dari Labuan g menumbuk jam  7.40 pagi . Lambat 10 minit oke ! hee . sampai menumbuk plak jam 10 pagi . nek bus terus untuk sampai ke destinasi seterusnya . akhirnya jam 12 tengah hari aku berjaya sampai ke kk ! Fine . bosan bila jauh-jauh perjalanan ni teda kawan . huh ! nasib la . oke . sebenarnya sampai jak aku di terminal aku dh jadi binggung  ! . apa yang dh rancang, semua nya jadi huru hara . aku blur sekejap juga la. aku mesti buat keputusan yang segera dan betul ! cewah ! ahaha. Last last, fikir punya fikir aku bt keputusan untuk lambat balik ke poli . jadi jawab ny aku kena stay di satu tempat dulu . yaaa! One B . ! perjalanan di teruskan g one B . jam 1.15 petang  aku dh terpacak kat sana . sempat juga aku buat ‘tawaf’ kat hypermall tu . sempat juga la aku jumpa kak hana and the geng sementara tunggu orang yang di janji  kunun jam 2 br sampai tu kan . tapi nda lama jumpa sbb kak hana mau balik dh . teda ap, kat poli t jumpa g kan. Okeeee . aiks ! dalam sejarah teda pernah aku tunggu berjam-jam ni . orang yang berjanji mau jumpa ni nda pandai muncul-muncul . Kak Sue ! huh . tunggu punya tunggu punya tunggu la . jam 3 petang  baru ada. Oke, bole di maaf kan lagi. seperti yang di janji kan kaki kaki kami terus melangkah g pizza . Janji kak Sue ! yummy . kak sue pembuli ! huh. Ahaha . di sebabkan terlampau awal la kunun nya jam 4 petang tu kn , kira awal la tu . hee . kami g tengok ceter bek punya ! di sini ada hantu . x takut . x takut . yay! Ahah . slow betul ceter nya tp part part last best . haaa . tengok la sendiri . ahah. Okeee . lastly, jam pn sdh jam 7 malam . masa untuk balik . sampai poli dh. Sampai umah terus mandi . sempat tetdo kjap. Seap seap jumpa abg . pastu g  bilik kak sue gan kak ira jap . then, balik . balik . malam tu jam 1.30 pagi baru aku tido. ZzZz.

Hari ahad pula, jam 8 pagi br aku merajinkan diri untuk bangun . mandi then terus seap . jam 10 pagi akhirnya aku bergerak g kk dengan berteman kan kak ira and the rumet . hee . jam 11 pagi baru sampai kk . di sebab kan aku nda sempat jumpa kak am hari sabtu tu, jadi kira hari ahad dh plan plan mesti berjumpa jgk . cewah ! hee . Terima kasih untuk kak ira dan rumet sebab sudi menghantar sampai ke terminal. Alhamdulillah, semua di permudahkan . sebelum kaki ni melangkah untuk balik ke pulau semula, harapan aku untuk berjumpa dengan kak am, kak nang, kak tiah, kak hana, kak ira dan kak sue telah dipermudahkan . Alhamdulillah. (:
Tepat jam 12.30 tengah hari bus aku bergerak ke destinasi seterusnya. Jam 3 petang  aku sampai juga ke menumbuk. Disebab kan kemalasan melanda diri masa tu. aku nek speedboat jak . 20 minit dh sampai Labuan. Sempat juga spedbot tu di tahan oleh ‘Penyeggat 3’ nama bot tu . bot polis la . buat sportcek . jam 3.3o petang  aku akhirnya sampai di PULAU . end.

*aku pasti merinduinya , terima kasih kak hana dan kak ira kerana sentiasa ada untuk adik dan nda pernah biarkan adik untuk jatuh lagi. Terima Kasih. Adik sayang Kaka sangat sangat. NOKTAH.

*aku pasti menginggatinya, terima kasih kak sue dan kak am serta sesiapa yang terlibat secara langsung dan tidak langsung  atas nasihat yang dberikan . Roro sayang kaka . FULLSTOP.

Terima Kasih ya Allah kerana telah mempermudah segalanya. (:


Kaka yang disayangi , XD
Kak Hana .  Kak Ira
thnks . thnks . (:
Kak sue

TamaT.

No comments:

Post a Comment