October 13, 2010

tanggungjawab . !

T.A.N.G.G.U.N.G.J.A.W.A.B

apa tue tanggungjawab ??
bagi aku tangungjawab merupakan satu amanah untuk kita ..
ya .. !
tggjwb sbgai anak ..
tggjwb sebagai student ..
tggjwb sebagai hambaNYA..

ya ALLAH .. mampu kah aku memikul tggjwb itu ..
aku beserah semua ny pada Mu .. ya ALLAH ..

hmm, sebagai seorang anak aku ingin membalas jasa bonda ku ..
yg selama ne banyak berkorban untuk aku dan kami adik beradik setelah abah menyahut seruan ilahi 11 tahun yg lalu ..
mampu kah aku membalas ny ??

erum, sebagai seorang individu yang masih belajar.. tentunya kejayaan dalam pelajaran yang ingin di capai dan di miliki.. aku juga mahu berjaya dalam akademik.. kerana bagi ku hanya dengan kejayaan ini dapat membalas jasa bonda.. aku ingin bonda merasa bangga mempunyai anak seperti aku.. biar la bonda menangis kerana kejayaan anakmu ini .. dan aku tdk mahu bonda menagis kerana kegagalan anakmu ini juga..
tapi mampu kah aku melakukan ny??

emm, sebagai seorang hamba NYA.. aku hanya ingin kn keredaan daripada NYA.. kita selalu terlepas pandang dengan benda2 yg remeh temeh .. oh dunia . !! kenapa kita buta dalam mencari arah hidup.. knp kita leka dan lalai dengan nikmat duniawi.. tnggjwb kita sebagai hamba terhadap NYA terabai..
mampu kah ?!!!
ya ALLAH.. ampunilah hamba Mu ini..

No comments:

Post a Comment